הזרקת חומרי מילוי

צניחה של אזור עצמות הלחיים?  קפלים בצדי האף? שפתיים דקות? חומצה היאלורונית וחומרי מילוי נוספים הם הפתרון!

מה כולל ההליך?

עם השנים, כחלק מתהליך ההתבגרות הכללי, ישנה הידלדלות של השומן התת-עורי ושל כריות השומן בפנים. מלבד זאת, בעיקר אצל נשים, יש ספיגה של עצמות הפנים, עצמות הלסת והסנטר, כך שהעור נעשה רופף על פני הרקמות הגרמיות. לעתים די בתוספת נפח כדי לשפר מראה עייף ומבוגר.

קיימים חומרי מילוי רבים בשוק. מרביתם זמניים ומבוססים על חומר הקרוי חומצה היאלורונית, המהווה את אחד המרכיבים הקיימים בעור באופן טבעי. כמובן, במוצרים החומר אינו מופק מעור, אלא מסונתז ומעובד במעבדות כך שיגיע אל המטופל בדרגת הסטריליות הגבוהה ביותר. העיבוד כולל ייצוב של החומצה וקישור בין השרשראות כך שניתן לקבל את החומצה בדרגות צמיגות שונות, ועמידותה לאורך זמן גם היא מוגברת.

חומצה היאלורונית מגיעה במזרקים מוכנים של 1 מ״ל, שהנם אישיים, ולא ניתן להעבירם מאדם לאדם. לכל החברות המייצרות חומצה היאלורונית יש כמה מוצרים הנבדלים זה מזה במרקם: חומצה קשיחה יותר מתאימה לבנייה של עצמות לחיים או קו לסת, חומצה רכה מתאימה לעיבוי שפתיים, חומצה עדינה מאוד מתאימה למילוי שקעים מתחת לעיניים, מוצר המתאים למזותרפיה משמש לשיפור מרקם העור.

ההזרקה עצמה כמעט שאינה כואבת. כרבע שעה לפני ההזרקה תמרח משחה מאלחשת על האזורים שאותם מתכננים להזריק, כך שהדקירות כמעט שאינן מורגשות. בתוך מזרק החומצה מצוי חומר מאלחש בריכוז נמוך, כך שגם המשך ההזרקה אינו מורגש.

ההליך כולו אורך כ-15 דקות, ומיד בסופו ניתן יהיה להבחין בשינוי. עם זאת, גם כאן עדיף להמתין עוד כשבוע עד שבועיים עד שניתן לקבוע כי זוהי התוצאה הסופית, שכן החומר עובר אינטגרציה עם רקמות הגוף, סופח מעט נוזלים והתוצאה הופכת טובה עוד יותר.

בסוף ההזרקה תקבלי קרחון כדי למנוע נפיחות באזור שהוזרק, ותוכלי להמשיך הביתה. אין צורך להמתין.

לקראת ההליך
  • לא צריך להכין כלום!
  • מי שנוטלת מדללי דם בעלת סיכוי גבוה יותר להיווצרות שטפי דם. כדאי להיוועץ לגבי הצורך להפסיק את מדללי הדם לקראת הביקור במרפאה, אם הם מניעתיים ואינם חיוניים לבריאותך.
הימים שאחרי
  • אין צורך לעסות את העור, אך אם נוצרה גבשושית, עיסוי עדין בהחלט יוכל לפזרה, שכן החומר הוא כמו ג׳לי..
  • בשעות שלאחר ההזרקה כדאי לקרר את המקום בעזרת כרית קירור .
  • כדאי להימנע מפעילות גופנית נמרצת בשעות שלאחר ההזרקה ומשתיית אלכוהול. שניהם עשויים לגרום להחמרה בשטפי הדם על-ידי הרחבה כללית של כלי הדם ועלייה בלחץ הדם.
סיבוכים
  • אסימטריה – הפנים שלנו תמיד אסימטריות. לפני תחילת ההזרקה נבחן יחדיו את הפנים ונזהה היכן טמונה האסימטריה והאם ניתן לשפרה בעזרת חומרי מילוי. גם לאחר ההזרקה, יש לצפות שמידה מסוימת של אסימטריה תישאר. אם הבעיה חריגה, ניתן להוסיף ולתקן באמצעות הזרקה נוספת או לחלופין דווקא באמצעות המסה של החומר.
  • זיהום –נדיר מאוד בעקבות הזרקת חומצה היאלורונית. המוצרים עצמם באיכות מעולה ונבדקים לסטיריליות בתקנים המחמירים ביותר. עם זאת, כאשר יש חום, דלקת שיניים או פצעים סביב האזור המיועד להזרקה, מומלץ לדחות את ההזרקה. אם חלילה ייווצר זיהום, הוא יטופל מיידית באמצעות אנטיביוטיקה.
  • שטפי דם – בכל מקום מפגש בין העור לבין מחט עשוי להיווצר שטף דם. מי שנוטלת מדללי דם, ויטמינים שהם מדללי דם טבעיים, כגון אומגה 3, וכן בעלת נטייה טבעית לכך – כמובן יותר מועדת לכך. לעתים נדירות מאוד נוצר שטף דם משמעותי יותר, שיוצר נפיחות כאבים וגוון כהה באזור ההזרקה עד שנספג. בכל מקרה, שטפי הדם צפויים להיעלם לחלוטין מעצמם. ניתן לזרז במעט את הספיגה על-ידי שימוש בארניקה (קרם או כדורים), שהוא מוצר טבעי ואינו דורש מרשם בבתי המרקחת או בחנויות הטבע.
  • בצקות – לעתים רחוקות נוצרות בצקות סביב העיניים הנגרמות מן ההזרקה לאזור השקעים מתחתם. התופעה עשויה להתרחש גם חודשים ושנים לאחר הזרקת החומצה ההיאלורונית. הסיבה לכך אינה ידועה, אך מחקרים מרמזים שהסיבה לכך טמונה בעמידות החומרים לאורך זמן ובהפרעה בפינוי לימפטי באזור. כיוון שהעור שסביב העיניים הוא העדין בגוף, הדבר מתבטא בבצקות באזור. ניתן לטפל בבצקות באמצעות המסה של החומצה היאלורונית והזרקה של סטרואידים המורידים את הבצקת.
  • חסימת כלי דם קטנים – אזור הפנים עשיר ברשת מסועפת של כלי דם קטנים. במקרים נדירים מאוד, עשויה להתבצע הזרקה של חומצה היאלורונית לתוך חלל אחד מאותם כלי דם ולהיסחף עד שתיעצר ותיתקע בכלי דם בעל קוטר שאינו מאפשר התקדמות. העור שמעבר לאותו אזור עשוי לסבול מחוסר אספקת דם. אזורים בסיכון מוגבר לסיבוך זה הם אזור המצח מעל הגבות, אזור האף בהזרקה לקפל בין האף לשפה, וכן לכלי הדם שבעין – שעלול במקרה קיצוני להוביל אף לעיוורון. במקרים נדירים אלה יש פרוטוקול לטיפול מיידי בעזרת חומר הממס את החומצה ההיאלורונית, לצד עיסוי המקום וחימומו.
  • החמרת תגובה לחומרי מילוי קבועים – חומרי מילוי קבועים כגון סיליקון, ארטקול, ביואלקמיד ואחרים, עשויים לפתח דלקת בעקבות הזרקה של חומרי מילוי לאותו אזור, שתתבטא ביצירה של גבשושיות מודלקות. לכן, יש ליידע מראש את המזריק כי בעבר הוזרקו חומרי מילוי קבועים ולציין באילו אזורים. ככלל, ההמלצה היא לא לשוב ולהזריק לאותו אזור. עם זאת, לעתים ניתן לשלב את ההזרקה עם מנה של אנטיביוטיקה וסטרואידים, בידיעה שאין אחריות שלא תיווצר דלקת במקום.
שאלות ותשובות

באופן מעשי אין מגבלה לכמות המזרקים, וייתכן שיידרש מזרק עם חומצה צמיגית יותר לעיצוב אזור עצמות הלחיים וחומר עדין יותר לאזור השפתיים ולקפל בין האף לפה. יש לזכור כי תמיד אפשר להוסיף, לכן אני דוגלת בהזרקה של מזרק או שניים וחזרה לביקורת כעבור שבועיים כדי לבחון אופציה להוסיף מזרק. יש לזכור, כי תמיד ניתן להמיס את החומצה ההיאלורונית, אך המטרה היא לבנות תוצאה יפה ומדויקת ולא לשחק הלוך ושוב בהזרקה והמסה.

בימינו חומצה היאלורונית עמידה לזמן רב בהרבה מכ-6-8 חודשים במוצרים מדורות הפיתוח הראשונים של החומצה ההיאלורונית. עם זאת, קיימים חומרים נוספים בשוק.

משך החיים של חומרי מילוי מבוססי הידרוקסיאפטיט (רדיאס, לומינרה) הוא כשנתיים. מוצרים אלה מכילים קריסטלים קטנים בתוך מטריקס של צלולוז, אשר מעוררים את הגוף ליצור קולגן ולעבות את העור תוך מספר חודשים מההזרקה. לכן, הזרקה מרוכזת יותר תגרום לבנייה של נפח, לעומת הזרקה דלילה יותר שתגרום לשיפור במרקם ואיכות העור. עלות חומרים אלה יקרה יותר, אך גם הנפח המוזרק גבוה יותר, ויש לזכור כי הם מתאימים להשגת שיפור לאורך זמן יותר ממושך.

 

סיליקון הוא חומר מילוי קבוע, שמאושר להזרקה במיקרו-טיפות בלבד. הנפח המושג בהזרקה אינו נובע מנפח החומר המוזרק, אלא מתגובה דלקתית קלה שהגוף מייצר כדי לעטוף את אותן טיפות. לעתים, תופעה זו יוצאת מכלל שליטה ונוצרת תגובה דלקתית משמעותית (גרנולומות), שעשויה ליצור מראה גבשושי וזיהומים חוזרים שעלולים להשבית את אורח החיים התקין. בשל תכונה זו, למרות האטרקטיביות בחומר קבוע, אני בוחרת שלא להשתמש בו. אף אם שיעור הסיבוכים קטן, הם קשים מאוד לפתרון.

קורה לעתים קרובות שנשים שעברו הזרקה של חומצה היאלורונית גילו כשבוע או שבועיים לאחר מכן כי הן בהריון. אין כל עדות לכך שיש השפעה כלשהי בשלב זה על עובר. למרות זאת, בעת הריון ידוע לא מומלץ לבצע הזרקה, כיוון שאין כל מחקר שמעיד מהי ההשפעה של חומצה היאלורונית על התפתחות העובר. את בהריון? מזל טוב, ניפגש אחרי הלידה וסוף ההנקה.

שילוב ניתוחים מומלץ
לקבלת פרטים נוספים השאירו פרטיכם
צור קשר
מעוניינת לשפר את איכות החיים שלך?
צרי איתנו קשר
באיזה איזור את מעוניינת לטפל?