הגודל כן קובע

13/10/2020
//
מאת:
ד"ר רוית ינקו

שנים שאת מסתובבת עם חזה כבד וגדול שמושך את הכתפיים והצוואר מטה. כבר חלטת לעבור ניתוח הקטנה. אבל עכשיו את מפחדת שהמנתח לא ידע איזה גודל לעשות. כל החיים הסתובבת עם חזה גדול – ועכשיו איך פתאום יהיה לך חזה קטן, אולי הוא לא יתאים לך פתאום כל הבגדים יראו עליך שונים. אולי כבר עדיף להשאיר….

חברתך, אישה נוספת שבאה ליעוץ הקטנה, חושבת בדיוק להפך. די !נמאס! כבד! הנקתי כבר את כל הילדים שאני רוצה, וכל מה שאני רוצה עכשיו זה נוחות.  את החזה הכי קטן בעולם. לא להתעסק ולא לראות ושלא יכביד ולא לחפש חזיות מיוחדות.

 

אז מה זה אומר – איך מבהירים למנתח את הגודל ? רוצה cup B? רוצהcup C ? אבל גם כשהולכים לקנות חזיות קיים שוני בין מותגים. זה נכון – המספר מיצג את היקף בית החזה בסנטימטר ואינץ׳ ומקביל  לרוב בין חברות ההלבשה התחתונה. ה- Cup הוא מדד פחות אחיד, וגם בהקיף  75  למשל נפח CUP C  יהיה נמוך בהרבה מאשר כאשר ההיקף הוא 85-90.

 

אז איך מחליטים??!!!!

 

כמו תמיד הפתרון הוא תקשורת טובה עם המנתח (או במקרה שלי המנתחת) שלכם.

 

את נתוני הפתיחה של החזה שלכן לא אתן ולא המנתחים יוכלו לשנות. ואלה הדברים שצריכים להילקח בחשבון כאשר מתכננים הקטנת חזה.

 

מיקום הפיטמה : אם אתן בעלות שד מאד גדול ובעיקר צנוח הפיטמה תצטרך לעבור ״רילוקיישן״ למקום גבוה בהרבה ממקומה הנוכחי. פיטמה אמורה להיות מול הקפל התת שדי. אם תכניסו את האצבעות עד הקפל שמתחת לשד, ותגעו ממול בצידו הקדמי של השד – זוהי הנקודה אליה נשאף שהפיטמה תנוייד. עוד דרכים לקבוע זה גובה אמצע הדרך של עצם הזורע שלכם. או כ-7-8 ס״מ מעל המקום שבו השד ״ממריא״ מבית החזה. ככל שפיטמה צריכה לעלות יותר, צריך להשאיר סביבה אי של רקמה רחב יותר בכדי להבטיח אספקת דם טובה. לדוגמה – ניוד הפיטמה 7 ס״מ – ארצה להשאיר כ-7 ס״מ רוחב. לעומת זאת ניוד של 12-13 ס״מ – ידרשו רוחב של 10 ס״מ.

 

סוג הרקמה : רקמת שד דחוסה תיתן רושם של שד גדול יותר מרקמת שד רכה ופחות ניתנת להקטנה.

 

גובה ורוחב הכתפיים : נשים גבוהות ובעלות כתפיים רחבות יראו מאד ״גבריות״ אם החזה יוקטן באופן קיצוני. כמובן שהכל נתון לדיון, אבל יש לקחת בחשבון את הנתונים הטבעיים ולהתאים את התוצאה לאסתטיקה הכללית.

 

ובכל זאת לא הכל נקבע משמים – בהחלט לרצון שלך יש המון מקום בדרך שבו ניתוח הקטנת החזה מתוכנן. מעבר לעובי הרקמה שנשארת סביב הפיטמה, הגודל יקבע על ידי עובי ואורך רקמת השד אותה מביאים ליצר את נפח השד מחלקו הצידי של השד. עובי הרקמה קובע עד כמה השד יבלוט מעל מישור בית החזה. והמרחק עד הקפל – קובע כמה תהיה קשת  כלפי מטה מתחת לפיטמה.

למשל כדי ליצור שד קטן- אתכנן גובה של כ-2-3 ס״מ ומרחק עד לקפל התת שדי של 5 ס״מ. ליצירת שד גדול יחסית – גובה של 4-5 ס״מ וגובה של 7-8 ס״מ.

 

האזור המרכזי והתחתון של השד,  הינו רקמת השד אותה מסירים בניתוח בכדי להקטין את הנפח. זוהי הרקמה אותה אנחנו שוקלים כדי לכמת את ההקטנה. אבל ביני ובינכן – מה שחשוב זה לא מה הורדנו  אלא כמובן מה נשאר.

 

קצת מסובך – לא נורא. אל תדאגי יותר מידי. ביעוץ נעבור שוב על כל האופציות, וההסברים  וגם תראי דוגמאות לנשים שנותחו בעלות חזה דומה לזה שלך ומספר תוצאות כך שתוכלי לבחור לאיזה גודל סופי נכוון.

 

צור קשר
מעוניינת לשפר את איכות החיים שלך?
צרי איתנו קשר
באיזה איזור את מעוניינת לטפל?